Η λίστα ιστολογίων μου

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ήμερα ΑμεΑ


Με λένε Στέλιο…
 

«Το όνομά μου είναι Στέλιος Κυμπουρόπουλος η φατσούλα μου έχει εμφανιστεί, κατά καιρούς, πολλές φορές στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ), και κυρίως στην τηλεόραση, για διάφορα θέματα. Η αρχή έγινε το 1999 όταν θέλησα να υψώσω τη σημαία της Ελλάδας μας στην παρέλαση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις γιατί ήμουν άξιος δικαιούχος, έχοντας γενικό μέσο όρο δεκαεννιά και έντεκα δωδέκατα. Υπήρχε όμως, ένας «μεσαιωνικός» ξεχασμένος νόμος που μου απαγόρευε τη συμμετοχή μου σε αυτήν τη μαθητική εκδήλωση, που αποτελεί φόρο τιμής για τους προγόνους μας. Με αυτή μου τη διεκδίκηση, έφερα αναστάτωση και μια αλλαγή στο τρόπο επιλογής των σημαιοφόρων και παραστατών των παρελάσεων (ο νόμος δεν προέβλεπε ανάπηρος αριστούχος μαθητής να συμμετέχει στην κλήρωση για τον ορισμό σημαιοφόρου ή παραστάτη στις σχολικές παρελάσεις). Πλέον και τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) συμμετέχουν στη διαδικασία εκλογής». Πρόκειται λοιπόν για τον πρώτο Έλληνα σημαιοφόρο με αναπηρία.

Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Ο Στέλιος λέει για την ταινία που έχει ως θέμα τη ζωή του: «Νιώθω μεγάλη χαρά γιατί μου δίνεται η δυνατότητα μέσα από αυτή την ταινία να μιλήσω για κάτι που ξέρω καλά. Να πω τι είναι η αναπηρία με λόγια απλά και λόγια αληθινά, αφού τα τελευταία 25 χρόνια -δηλαδή από την ημέρα που γεννήθηκα- βιώνω μια κατάσταση που δεν την επέλεξα εγώ αλλά η κληρωτίδα της ζωής.

Το βρίσκω λογικό να με περιεργάζονται, έχω κι αυτόν τον ψηλό λαιμό... Αυτό που λέω εγώ προς την κοινωνία είναι μάθε με, άσε με να σου πω τι είναι η αναπηρία. Δεν με κουράζει η προσπάθεια. Δεν πρέπει να το κάνει κάποιος και αυτό; Αφού θέλω και μπορώ, γιατί να μην το κάνω εγώ;».

 

  • Τι σημαίνει το αρκτικόλεξο ή  ακρωνύμιο ΑΜΕΑ;


  • Ποια είναι τα συναισθήματά σου μετά από την ανάγνωση του παραπάνω κειμένου;

 

  • Ποια πρέπει να είναι η στάση μας στα άτομα αυτά;

 

  • Θα ήθελες για συμμαθητή ένα άτομο ΑΜΕΑ;

 

  • Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα άτομα αυτά;
 
 
  • Γράψε μια επιστολή στο Στέλιο...

Δεν υπάρχουν σχόλια: